Υπάρχει κάποιος τρόπος να ξεπεράσεις το κοινωνικό άγχος;

CommunityCategory: Ψυχική υγείαΥπάρχει κάποιος τρόπος να ξεπεράσεις το κοινωνικό άγχος;
Anonymous asked 5 years ago

Καλησπέρα.
Είμαι 30 ετών και πλέον συνειδητοποιημένος, ότι δεν είμαι ικανός να πιάσω μια δουλειά, γιατί δεν είμαι ικανός να πω στους ανθρώπους να κάνουν πράγματα. Θέλω στα αλήθεια να μην εμφανίζομαι σε κανέναν. Έχω έναν φίλο, τον οποίο βλέπω καμιά φορά, αλλά σπάνια γιατί και αυτός είναι απασχολημένος. Και πάλι δεν νιώθω καλά όταν του μιλάω για θέματα μου. Θέλω να αλλάξω το πως νιώθω. Δεν μπορώ όλην την ώρα να έχω τον φόβο για ανθρώπους να μην με δουν και ακούσουν. Δεν επιτρέπεται να είμαι έτσι στην ηλικία μου. Άλλες πάλι φορές, όταν μου απευθύνουν τον λόγο, ιδρώνω και κοκκινίζω. Πως να το αλλάξω;

1 Answers
Μαρία Φάρου Staff answered 5 years ago

Χαιρεται!
Για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, στοιχεία όπως αυτά που αναφέρατε, όπως κοκκίνισμα και ιδρώτας, είναι συμπτώματα που δείχνουν ότι έχετε κοινωνική φοβία ή διαφορετικά κοινωνικό άγχος. Στο κοινωνικό άγχος, είναι έντονη η ανάγκη για προστασία απο δυσάρεστα συναισθήματα και αρνητικές ιδέες, τόσο που τα άτομα που το κατέχουν συνήθως κλείνονται στον εαυτό τους και δεν επιθυμούν κοινωνική έκθεση, διότι έχουν μειωμένη αυτοπεποίθηση.
Βέβαια το θετικό της υπόθεσης είναι , ότι οι αρνητικές σκέψεις μπορούν να αλλάξουν, αρκεί να δεχτείτε το γεγονός ότι για να αποκτήσεις εμπιστοσύνη στον εαυτό σου, είναι απαραίτητο να εξασκείς κοινωνικούς τρόπους, που μπορούν να σας κάνουν λειτουργικό. Στη συνέχεια θα είστε σε θέση να διαχειρίζεστε το στρες σας σε διάφορες κοινωνικές καταστάσεις.
Ένας ειδικός ψυχικής υγείας ακόμα, θα σας βοηθούσε ιδιαίτερα, μέσω εκμάθησης τεχνικών θετικής διεκδικητικής συμπεριφοράς και κοινωνικών δεξιοτήτων, για την βελτίωση της επαφής σας με ανθρώπους με απώτερο αποτέλεσμα την ανοιχτή επικοινωνία στις διαπροσωπικές σχέσεις .
Μέσω παράλληλα, της Γνωστικής Συμπεριφορικής Θεραπείας και της τεχνικής της : έκθεση σε φοβικές καταστάσεις, γίνεται καταγραφή των καταστάσεων, των σκέψεων, των συμπεριφορών αποφυγής, που του προκαλούν άγχος. Η πρακτική εξάσκηση σε διάφορες περιστάσεις, είναι επιπλέον πολύ χρήσιμη.
Εάν, με τον ειδικό που θα επιλέξετε, δεν δείτε άμεσα αποτελέσματα, μην εγκαταλείψετε την θεραπεία. Πολλές φορές τα αποτελέσματα, μπορεί να φανούν μετά τον πρώτο μήνα. Σε κάθε περίπτωση μην ξεχνάτε, να παρατηρείται τις εξάρσεις και τις υφέσεις, κάνοντας καταγραφή των υποτροπών που ενδεχομένως εμφανιστούν.